High heels

Breakfast time. Mellan mackorna och kaffet i högsta hugg sitter jag och läser Söndag som följer med Sydsvenskan. Höstens mode handlar det en del om, att det är axlar och höfter som ska synas ihop med glamour i form av paljetter kan jag ta med ett leende på läpparna. Men alla dessa skyhöga sko kreationer som tycks komma från alla håll och kanter skrämmer livet ur mig. "..den moderiktiga måttstocken för kvinnor hösten 2009 har nu hamnat på svindlande tio till femton centimeter" läser jag. Det är absurt. Vem orkar egentligen gå omkring i heels på femton centimeter dagligen? "En amerikansk undersökning av 3378 människors fötter visar att kvinnor som burit bekväma skor, som sneakers, löper mindre än hälften så stor risk att drabbas av fotsmärtor senare i livet". I varenda skoaffär idag finns upplag med upplag av skyhöga klackar. För min del tycker jag att det är en varannandags vara max,  och 7 centimeter räcker mer än väl. Varför måste allting överdrivas till max idag? "Om forskarna har rätt lär ortopedklinikerna få mycket att göra i framtiden".


Kommentarer
Postat av: Hasselnöt

Bäst att bli ortoped!

2009-10-11 @ 16:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0