Sunday bloody sunday

2009 10 04

Var inte allt för optimistisk, ljuset i tunneln kan vara ett tåg.
Franz Kafka

Högmässa var det ja. Jag drog med min hasselnöt för att möta upp Josse och Nour vid S:T Johanneskyrkan. Självklart höll vi på att blåsa bort. Aningen malplacerade försökte vi hålla modet uppe, och anteckna flitigt givetvis. Vem kunde tänka sig att gå i kyrkan kunde vara en så bra lårträning? Det skulle handla om änglar fick vi reda på. Mikaels dag. Detta tyckte jag dock var ganska intressant. Inom kyrkan tror man (blint?) på att änglar verkligen existerar, som ett slags mysterie. Det går inte att ta på, inte att se (förutom de som sägs varit med om en ängels uppenbarelse) men än dock existerar de. För min del tror jag på änglar som jag kan känna. För det finns verkligen änglalika uppenbarelser, som rent vetenskapligt existerar. 

Min barnsliga sida har jag också glimtat idag, men det är okej. Lövflickan har varit i farten igen (mellan regnskurarna!). Rosiga kinder är något man får ta.  
Grattis till födelsedagsbarnet! Hoppas du får en magisk dag Mattias.


Nya Favoriter.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0