Skåneland

Lugnet före stormen. Imorse hoppade jag och pappa in i bilen för att plocka upp mamma i Ystad, efter festen så att säga. På samma gång fick jag tillfälle att utforska den lilla staden. Jag fick känslan av Lund, fast i ett mindre format, väldigt gulligt med söta små hus. Däremot var det en besvikelse att det var samma gamla butiker som i Malmö. Jag vill se nytt och annorlunda. Är galet trött på att finna Lindex och HM vart jag än kommer. Hursomhelst, efter en timmes traskande blev det dock snabbt tillbaka till bilen. Himlen bokstavligt talat öppnade sig. (Tycker sommaren varit försvunnen tillräckligt länge nu...?).

Men måste säga att det finns nog inget mysigare än att köra landsväg längs kusten när det ösregnar. Och alla galet söta byar med underbara karakteristiska hus sen! ..Det är nästan, men bara nästan, så att man vill bosätta sig sådär lite off.









Kommentarer
Postat av: alex

jag haller med, ystad ar underbart!!! dar i narheten ska vi bo, i nan liten by, nar vi flyttar hem till sverige! kramisar

2010-08-15 @ 19:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0