Cirkeln är sluten

För fem, sex år sedan fick jag upp ögonen för en titel i bokhyllan, Hästarnas Dal skriven av Jean M. Auel. Jag lusläste den tunga boken på ett par dagar, fullkomligt trollbunden. Det visade sig vara andra boken av vad som totalt skulle bli en serie av sex stycken. Då var bara fem utgivna, varav den första för cirka trettio år sedan. Kort efter Hästarnas dal gav jag mig i kast med att läsa den första boken, Grottbjörnens folk, och därefter som rinnande vatten den tredje (Mammutjägarna), den fjärde (Stäppvandringen) och den femte (Nionde grottan). Nu, äntligen efter flera års väntan på den sjätte och avslutande boken, De målade grottornas land, är cirkeln sluten!

Mästerverk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0